tirsdag 12. oktober 2010

TENK DETTE DUKKET OPP


Noen ganger er det ålreit, altså, å ha denne kjekke mannen som gjør så godt han kan. Søndag kveld ble han angrepet av noe så herlig som ryddevirus. Og i forbindelse med det, fant han dette gamle skrinet i alt kaoset etter flyttingen for... (tre)... år siden, og jeg kunne kastet meg om halsen på ham og klemt og kysset, men han bare fortsatte å rydde. Dette skrinet viste seg å være en liten kuriositet, for etter mye leting i Millers "Pottery and porcelain marks", fant vi ut at det er fransk og gammelt, cirka fra slutten av 1800-tallet.

Og så jeg som elsker roser...og antikke blonder, jeg gikk sporenstreks og fant en liten bit av den fineste, tynne blonden, håndheklet med nr. 0,75, for tynn må den ha vært, nålen blonden ble heklet med, og som jeg hang i bakgrunnen, (over den lille vasen i fattigmannssølv). Det lønner seg å være mottagelig for litt ryddevirus i blant, altså. Ta i mot jenter, når det byr seg! Og tusen takk til min elskede.

1 kommentar:

  1. Takk for hyggelig kommentar til bloggen min!
    Vil ønske deg lukke til med blogginga, og ser at du er godt igang alt!

    Følgarar og besøkande vil komme etterkvart, og eit godt tips kan vere å arrangere ein konkurranse. Slik kan du kanskje få litt publisitet rundt bloggen din. Det er også lurt å legge att kommentarar i aust og vest, slik at folk ser at du finnast! Og det er mange bloggarar som har sansen for roser og blonder, så dette blir nok bra! :)

    Ønskar deg ei flott haustveke!

    SvarSlett